Publikationen der Abteilung

2024

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Repenning, S., Späing, M., Meyrahn, F., et al. (2024, Februar 22). Sportstätten in Deutschland - Ergebnisse einer Kommunenbefragung. 2HMforum, GmbH; Bundesinstitut für Sportwissenschaft. Author/Publisher URL
Campbell-Pegg, H., Preuß, H., Weitzmann, M. (2024). Legacy of sliding sports facilities 1924-2026. In H. A. Solberg, R. K. Storm, und K. Swart (Hrsg.), RESEARCH HANDBOOK ON MAJOR SPORTING EVENTS. (S. 776-800). Edward Elgar Publishing.

2023

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Boczek, K., Dogruel, L., und Schallhorn, C. (2023). Gender byline bias in sports reporting: Examining the visibility and audience perception of male and female journalists in sports coverage. JOURNALISM, 24(7), 1462-1481. DOI Author/Publisher URL
Preuss, H., und Weitzmann, M. (2023). CHANGES OF COSTS, EXPENDITURES, AND REVENUES BETWEEN BIDDING AND STAGING THE OLYMPIC GAMES FROM SYDNEY 2000 TO TOKYO 2020. EVENT MANAGEMENT, 27(3), 455-476. DOI Author/Publisher URL
Preuß, H. (2023). Die Spiele München `72 - Impulsgeber für den Sport in Deutschland. In D. Kuhlmann, H. Pieper, und U. Schulze Forsthövel (Hrsg.), Die sportlich heiteren und politisch gescheiterten Olympischen Spiele München ’72 Zum Gedenken an Walther Tröger (S. 77-81). Hildesheim:Arete Verlag.
Schallhorn, C. (2023). How the COVID-19 pandemic changed viewers’ watching motives and behaviour in Germany: a comparison of the 2016 and 2020 UEFA European Championships. SOCCER & SOCIETY, 24(6), 745-756. DOI Author/Publisher URL
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2022

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Morales, N., Schubert, M. (2022). Selected Issues of (Good) Governance in North American Professional Sports Leagues. JOURNAL OF RISK AND FINANCIAL MANAGEMENT, 15(11). DOI Author/Publisher URL
Oklevik, O., Kwiatkowski, G., Preuss, H., Kurdys-Kujawska, A. (2022). Contextual engagement in event visitors’ experience and satisfaction. SCANDINAVIAN JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM, 22(1), 58-79. DOI Author/Publisher URL
Preuss, H. (2022). Re-analysis, measurement and misperceptions of cost overruns at Olympic Games. INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORT POLICY AND POLITICS, 14(3), 381-400. DOI Author/Publisher URL
Preuß, H. (2022). The IOA as inspirer of Olympic Research. In K. Georgiadis (Hrsg.), 30 Years Olympic Studies for Postgraduate Students (1993-2022) (S. 70-74). Athens:International Olympic Academy.
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Preuß, H., Schallhorn, C., Schütte, N. (2022). Handbook on Strategic Management of National Olympic Committees. Author/Publisher URL
Preuß, H., Schallhorn, C., Schütte, N. (2022). Olympic Sport Organisations in Times of Crisis and Change: Guide for Strategic Management and Good Governance (1st). Baden-Baden:Academia.
Repenning, S., Meyrahn, F., Späing, M., et al. (2022). Die Bedeutung des Sports in Deutschland. Handbuch zum Sportsatellitenkonto. Grundlagen und Primärdatenerhebungen. Author/Publisher URL
Repenning, S., Späing, M., an der Heiden, I., et al. (2022). Sportverhalten und Sportkonsum unter dem Brennglas der Covid-19-Pandemie. Mainz:2HMForum GmbH. Author/Publisher URL
Schallhorn, C., Noelleke, D., Sinner, P., et al. (2022). Mediatization in Times of Pandemic: How German Grassroots Sports Clubs Employed Digital Media to Overcome Communication Challenges During COVID-19. COMMUNICATION & SPORT, 10(5), 891-912. DOI Author/Publisher URL
Schubert, M., Eing, F., Konecke, T. (2022). Perceptions of professional esports players on performance-enhancing substances. PERFORMANCE ENHANCEMENT & HEALTH, 10(4). DOI Author/Publisher URL
Späing, M., Repenning, S., Meyrahn, F., et al. (2022). Sportaktivität und Sportkonsum: Eine Frage des Geschlechts? Aktuelle Daten zur Sportwirtschaft. 2HMforum GmbH, GWS mbH, Universität Mainz, Bundesministerium für Wirtschaft und Klimaschutz, Bundesinstitut für Sportwissenschaft. Author/Publisher URL
Tang, T., Schallhorn, C., Guo, Q., Coombs, D. S. (2022). The World is Watching Women’s Soccer: Audiences’ Multiplatform Experience During the World Cup. INTERNATIONAL JOURNAL OF SPORT COMMUNICATION, 15(2), 127-138. DOI Author/Publisher URL
Wagner, F., Schubert, M., Preuss, H., Koenecke, T. (2022). Competitive intensity in differently regulated men’s football leagues: evidence from English premier league and German Bundesliga. SPORT BUSINESS AND MANAGEMENT-AN INTERNATIONAL JOURNAL, 12(5), 580-597. DOI Author/Publisher URL

2021

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2020

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Preuß, H., Scheu, A., Weitzmann, M. (2020). Zur Situation Olympischer Spiele in Deutschland. In R. Streppelhoff und A. Pohlmann (Hrsg.), Sportgroßveranstaltungen in Deutschland Band 1: Bewegende Momente (Bd. Band 1: Bewegende Momente, S. 19-33). Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
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2019

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2018

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2017

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2016

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Könecke, T., Schubert, M., Preuß, H. (2016). (N)Olympia in Germany? : An analysis of the referendum against Munich 2022 [Erratum zu diesem Aufsatz]. Sportwissenschaft, 46(1), Seiten: 15-24. Author/Publisher URL
Könecke, T., Schubert, M., Preuß, H. (2016). Erratum to: (N)Olympia in Germany? An analysis of the referendum against Munich 2022. Sportwissenschaft, 46(1), Seite: 25.
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Nicht datiert

Preuß, H. Olympiabriefmarken bringen seit 1896 Gewinn.