Publikationen der Abteilung

2021

Preuss, H., Hong, S.-P. (2021). Olympic Legacy: Status of Research. Journal of Global Sport Management, 6(3), 205-211. DOI
Oklevik, O., Kwiatkowski, G., Preuss, H., Kurdyś-Kujawska, A. (2021). Contextual engagement in event visitors’ experience and satisfaction. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 1-22. DOI
Preuss, H., An der Heiden, I., Alfs, C., Schubert, M. (2021). Active sport tourism consumption by German private households. Current Issues in Sport Science (CISS), 6, 003-003. DOI
Wagner, F., Preuss, H., Konecke, T. (2021). A Central Element of Europe’s Football Ecosystem: Competitive Intensity in the "Big Five". SUSTAINABILITY, 13(6). DOI Author/Publisher URL
Preuß, H., Scheu, A., Weitzmann, M. (2021). Referendums at Olympic Games. In D. Chatziefstathiou, B. García, und S. Benoit (Hrsg.), Routledge Handbook of the Olympic and Paralympic Games (S. 183-200). Routledge.
Repenning, S., Meyrahn, F., Schramm, F., et al. (2021). Wirtschaftsfaktor Kinder- und Jugendsport [Https://www.bmwi.de/Redaktion/DE/Publikationen/Wirtschaft/wirtschaftsfaktor-kinder-und-jugendsport.pdf?__blob=publicationFile&v=8]. BMWi. Author/Publisher URL
Wagner, F. P., Könecke, T. Competitive Intensity in Europas ‚Big-Five‘ Fußball-Ligen. 10th Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium, online.
Weitzmann, M. COCO-Framework – Ursachen für Kostenüberschreitungen bei Olympiastadien. 10th Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium.

2020

Preuss, H., und Plambeck, A. (2020). Utilization of Olympic Stadiums: a conceptual stadium legacy framework. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 22(1), 10-31. DOI
Schallhorn, C., und Kunert, J. (2020). Football Without Football: Creativity in German Football Coverage by TV Broadcasters and Clubs During the Coronavirus Crisis. International Journal of Sport Communication, 13(3), 514-522. DOI
Fritz, G., Raltschitsch, J., und Schubert, M. (2020). Gründung einer E-Sport-Abteilung im organisierten Breitensport in Deutschland. In Das Phänomen E-Sports Eine wissenschaftliche Annäherung aus verschiedenen Disziplinen (S. 319-342).
Schallhorn, C. (2020). Samba, sun and social issues: How the 2014 FIFA World Cup and the 2016 Rio Olympics changed perceptions of Germans about Brazil. INTERNATIONAL REVIEW FOR THE SOCIOLOGY OF SPORT, 55(5), 603-622. DOI Author/Publisher URL
Wagner, F., Preuss, H., und Könecke, T. (2020). Measuring competitive intensity in sports leagues. Sport, Business and Management: An International Journal, 10(5), 599-620. DOI
Preuß, H., Köningstorfer, J., und Dannewald, T. (2020). Contingent valuation measurement for staging the Olympic Games : the failed bid to host the 2018 Winter Games in Munich. In S. Roth (Hrsg.), Perspektiven des Dienstleistungsmanagements (S. Seiten: 461-478). Springer Fachmedien Wiesbaden. Author/Publisher URL
Preuß, H., Pohlmann, A., und Weiden, T. (2020). Empfehlungen der XG ECO zu Sportgroßveranstaltungen, insbesondere den Legacy-Aspekten mit Blick auf die soziale, ökonomische und ökologische Nachhaltigkeit. In Sportgroßveranstaltungen in Deutschland Band 2: Nachhaltige Bewegung (S. 105-113).
Preuß, H., Scheu, A., und Weitzmann, M. (2020). Zur Situation olympischer Spiele in Deutschland. In . Bundesinstitut für Sportwissenschaft (Hrsg.), Sportgroßveranstaltungen in Deutschland. Bd. 1. Bewegende Momente (S. Seiten: 18-33). Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
Preuß, H., Scheu, A., und Weitzmann, M. (2020). Zur Situation Olympischer Spiele in Deutschland. In R. Streppelhoff und A. Pohlmann (Hrsg.), Sportgroßveranstaltungen in Deutschland Band 1: Bewegende Momente (Bd. Band 1: Bewegende Momente, S. 19-33). Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
Preuß, H., und Heisey, K. (2020). Macroeconomics of international sport. In E. W. MacIntosh (Hrsg.), International sport management (S. Seiten: 265-280). Human Kinetics.
Scheu, A., Heiden, I. an der, Böhme, M., und Preuß, H. (2020). Die olympischen Spiele und der vernachlässigte Sport : eine Repertory-Grid-Analyse. German journal of exercise and sport research, 50, Seiten: 20-32. Author/Publisher URL
Wagner, F. P., Preuß, H., und Schu, K. (2020). DFB beschließt Regionalliga-Reform - in optima forma?. In Sciamus - Sport und Management (Bde. 11, Nummer 1). Author/Publisher URL
Wagner, F. P., Preuß, H., und Schu, K. (2020). DFB beschließt Regionalliga-Reform - in optima forma?. Sciamus - Sport Und Management, 11(1), 22-45. Author/Publisher URL
Weitzmann, M. Faster, Higher … Costlier? Key factors for cost changes of Olympic stadiums from Sydney to PyeongChang. 25th ECSS Anniversary Congress, Sevilla (digital).

2019

Liebers, N., Breves, P., Schallhorn, C., Schramm, H. (2019). Fluency in Commercial Breaks: The Impact of Repetition and Conceptual Priming on Brand Memory, Evaluation, and Behavioral Intentions. Journal of Promotion Management, 25(6), 783-798. DOI
Schallhorn, C. (2019). "The land of football": An analysis of media coverage of the 2014 FIFA World Cup and its effects on people’s perceptions of Brazil. INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERCULTURAL RELATIONS, 72, 25-35. DOI Author/Publisher URL
Schubert, M., Lopez Frias, F. J. (2019). Walk the Talk: Financial Fairness in European Club Football. Sport, Ethics and Philosophy, 13(1), 33-48. DOI
Köningstorfer, J., Boccaro, J. N., Byers, T., et al. (2019). Mapping research on legacy of mega sporting events : structural changes, consequences, and stakeholder evalutions in empiricial studies. Leisure studies, 38(6), Seiten: 729-745. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2019). Event legacy framework and measurement. International journal of sport policy and politics, 11(1), Seiten: 103-118. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2019). The economic impact measurement of the Olympic Games. In P. Downhard (Hrsg.), The SAGE handbook of sports economics (S. Seiten: 343-355). Sage Reference.
Preuß, H., Andreff, W., Weitzmann, M. (2019). Cost and revenue overruns of the olympic games 2000-2018 (S. 184 Seiten). Gabler Springer. Author/Publisher URL
Repenning, S., Meyrahn, F., Heiden, I. an der, et al. (2019). Sport inner- oder außerhalb des Sportvereins : Sportaktivität und Sportkonsum nach Organisationsform (S. 23 Seiten). Bundesministerium für Wirtschaft und Energie. Author/Publisher URL
Runkel, A., Wagner, F. P. (2019). Unterschiedliche Wahrnehmung eines Sponsors in verschiedenen Sportarten und Ligen. In M. Schnitzer und N. Schütte (Hrsg.), Book of abstracts zum 9. Internationalen Sportökonomie und -management Symposium (S. 44-45).
Preuß, H., Weitzmann, M. Kosten- und Einnahmenüberschreitungen bei Olympischen Spielen 2000-2018. 9th Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium, Innsbruck.
Weitzmann, M. Cost and Revenue Overruns of Olympic Games 2000-2018. Ancient Days 2019 at Masaryk University, Brno.

2018

Schubert, M., und Hamil, S. (2018). Financial Doping and Financial Fair Play in European Club Football Competitions. In The Palgrave Handbook on the Economics of Manipulation in Sport (S. 135-157). Springer.
Königstorfer, J., und Preuß, H. (2018). Perceived values in relation to the Olympic Games : development and use of the Olympic Value Scale. European Sport management quarterly, 18(5), Seiten: 607-632. Author/Publisher URL
Preuß, H., Heiden, I. an der, und Alfs, C. (2018). Economic importance of football in Germany. In J. J. Zhang (Hrsg.), The global football Industry (S. Seiten: 62-77). Routledge.
Scheu, A., und Preuß, H. (2018). Residents’ perceptions of mega sport event legacies and impacts : the case of the Hamburg 2024 Olympic bid. German journal of exercise and sport research, 48(3), Seiten: 376-386. Author/Publisher URL
Weitzmann, M. Cost and Revenue Overruns of Olympic Games 2000-2018. 25th International Seminar on Olympic Studies for Postgraduate Students, Olympia.
Weitzmann, M. Das Image von Sportverbänden am Beispiel des Deutschen Leichtathletik-Verbandes. 8th Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium, Innsbruck.

2017

Könecke, T., Schubert, M., Preuß, H. (2017). (N)Olympia in Deutschland? - Eine sozioökonomische Studie zum Referendum gegen München. In Sport im Spannungsfeld unterschiedlicher Sektoren (S. 185-197).
Könecke, T., Preuß, H., Schütte, N. (2017). Direct regional economic impact of Germany’s 1. FC Kaiserslautern through participation in the 1. Bundesliga. Soccer and society, 18(7), Seiten: 988-1011. Author/Publisher URL
Preuß, H., Schubert, M., Scholl, H., et al. (2017). Evaluierung von Talenterfassungs- und Förderungsmaßnahmen des Deutschen Volleyball-Verbandes (DVV). BISp-Jahrbuch : Forschungsförderung, 2016/2017, Seiten: 319-326. Author/Publisher URL
Repenning, S., Heiden, I. an der, Meyrahn, F., et al. (2017). Wirtschaftsfaktor Outdoorsport : aktuelle Daten zur Sportwirtschaft (S. 39 S.). Bundesministerium für Wirtschaft und Energie (BMWi). Author/Publisher URL
Schubert, M., Seyffert, J. (2017). Fan motives for interacting on social media : the example of the International Table Tennis Federation and Facebook. Current issues in sport science, 2, Art. 004. Author/Publisher URL
Wagner, F. P. Travel motivation of German football fans at the FIFA World Cup 2014, accommodated in the fan camp of the national fan club. 7th Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium, Innsbruck (Austria).

2016

Könecke, T., Schubert, M., Preuß, H. (2016). (N)Olympia in Germany? : An analysis of the referendum against Munich 2022 [Erratum zu diesem Aufsatz]. Sportwissenschaft, 46(1), Seiten: 15-24. Author/Publisher URL
Könecke, T., Schubert, M., Preuß, H. (2016). Erratum to: (N)Olympia in Germany? An analysis of the referendum against Munich 2022. Sportwissenschaft, 46(1), Seite: 25.
Preuß, H. (2016). A theory of mega sport event legacies. In G. B. Cunningham (Hrsg.), Routledge handbook of theory in sport management (S. Seiten: 69-79). Routledge.
Preuß, H. (2016). Herausforderungen und Perspektiven für die Olympische Bewegung. In G. Doll-Tepper (Hrsg.), Olympia ruft : mach mit! (S. Seiten: 26-30). Deutsche Olympische Akademie. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2016). On the meaning of the cultural program for biathlon spectators in Salt Lake 2002. In N. Müller (Hrsg.), Cultural views of the Olympic (S. Seiten: 117-120). Agon Sportverlag.
Preuß, H., Ahlert, G., Heiden, I. an der. (2016). Die wirtschaftliche Bedeutung des Sports. In C. Deutscher (Hrsg.), Handbuch Sportökonomik (S. Seiten: 329-348). Hofmann Verlag.
Preuß, H., Schütte, N., Könecke, T., et al. (2016). Valores associados aos jogos olímpicos. Ciência E Cultura, 68(2), Seiten: 43-49. Author/Publisher URL
Schubert, M., Könecke, T., Pitthan, H. (2016). The guardians of European football : UEFA Financial Fair Play and the career of social problems. European journal for sport and society, 13(4), Seiten: 296-324. Author/Publisher URL
Schunk, H., Könecke, T., Preuß, H. (2016). Sportökonomische Quantifizierung markenbezogener Emotionen : eine Volkswirtschaftliche Bestimmung des jährlichen Markengewinns für Sportbekleidung in Deutschland. In H. Woratschek (Hrsg.), Der seltsame Fall des Dr. Jeckyll und Mr. Hyde : Homo oeconomicus und homo emotionalis im Sportmanagement (S. Seiten: 29-36). Hofmann.
Schütte, N. (2016). Grundwissen Sportmanagement (S. 263 S.). UVK Verlagsgesellschaft mbh mit UVK/Lucius.

2015

Form, L., und Preuß, H. (2015). Spielerauktion als Transferkonzept in der indischen Hockeyliga und Auswirkungen auf das Leistungsniveau des Nationalteams. In T. Koenecke (Hrsg.), Moving minds - crossing boundaries in sport science : 22. dvs-Hochschultag, Mainz, 30. September - 2. Oktober 2015 ; abstracts (S. Seite: 64). Feldhaus, Ed. Czwalina.
Gratton, C., Preuß, H., und Dongfeng, L. (2015). Economic and legacy to cities from hosting mega sport events : a case study of Beijing 2008. In R. Holt (Hrsg.), Routledge handbook of sport and legacy : meeting the challenge of major sports events (S. Seiten: 46-58). Routledge.
Könecke, T., Preuß, H., und Schütte, N. (2015). Vergleich der ökonomischen Primäreffekte eines Fußballvereins für Stadt und Bundesland bei Zugehörigkeit zur 1. bzw. 2. Bundesliga. In G. Schafmeister (Hrsg.), Evolution und Revolution in der Sportwirtschaft : Perspektiven des Wandels aus sportökonomischer Sicht (S. Seiten: 123-134). Hofmann.
Könecke, T., Preuß, H., und Schütte, N. (2015). Wirtschaftliche Bedeutung des 1. FCK als „Veranstalter von Fußball-Events": Unterschiede zwischen der 1. und 2. Bundesliga. In M. Lames (Hrsg.), Fußball in Forschung und Lehre : Beiträge und Analysen zum Fußballsport XIX ; 24. Jahrestagung der dvs-Kommission Fußball vom 14.-16. November 2013 in Weiler (S. Seiten: 207-211). Feldhaus, Ed. Czwalina.
Preuß, H. (2015). A framework for identifying the legacies of a mega sport event. Leisure studies, 34(6), Seiten: 643-664. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2015). Contingent valuation measurement und Zeitreiheneffekte : Limitationen bei der Bewerbung Olympischer Spiele. In T. Koenecke (Hrsg.), Moving minds - crossing boundaries in sport science : 22. dvs-Hochschultag, Mainz, 30. September - 2. Oktober 2015 ; abstracts (S. Seite: 240). Feldhaus, Ed. Czwalina.
Preuß, H. (2015). Financing of the Games : interests, winners and losers. In V. Girginov (Hrsg.), Olympic Studies. Bd. 3. Olympic Games through the lenses of discipline studies (S. Seiten: 12-34). Routledge.
Preuß, H. (2015). How has the olympic movement changed since Sydney 2000?. In D. Chatziefstathiou (Hrsg.), Olympic idea nowadays : perceptions and insights (S. Seiten: 65-67). CEO/UAB.
Preuß, H. (2015). How have London 2012 and Sochi 2014 supported or changed the olympic movement?. In D. Chatziefstathiou (Hrsg.), Olympic idea nowadays : perceptions and insights (S. Seiten: 129-130). CEO/UAB.
Preuß, H. (2015). Olimpia és gazdaság : minden, amit a pályázó városoknak tudniuk kell (S. 365 S.). Central Kv.
Preuß, H. (2015). The legacy framework of olympic games = Estruturando os conceitos de legado dos jogos olímpicos. In A. Deslandes (Hrsg.), O futuro dos megaeventos esportivos : inovações pós Copa 2014 e Jogos Olímpicos e Paralímpicos 2016 = The future of sports mega-events : innovations for after the 2014 FIFA World Cup and the 2016 Olympic and Paralympic Games (S. Seiten: 61-91). Author/Publisher URL
Preuß, H. (2015). The olympic games : winners and losers. In B. Houlihan (Hrsg.), Sport and society : a student introduction (S. Seiten: 385-412). SAGE.
Preuß, H., und DaCosta, L. (2015). Introduction. In D. Chatziefstathiou (Hrsg.), Olympic idea nowadays : perceptions and insights (S. Seiten: 7-10). CEO/UAB.
Preuß, H., und Schnitzer, M. (2015). Organization costs for a Fifa World Cup and their significance during a bid. Event management, 19(1), Seiten: 57-72. Author/Publisher URL
Preuß, H., und Solberg, H. A. (2015). Major sporting events an long-lasting tourim impacts : FIFA World Cup 2006 in Germany. In R. Holt (Hrsg.), Routledge handbook of sport and legacy : meeting the challenge of major sports events (S. Seiten: 202-216). Routledge.
Scheu, A., Schubert, M., Könecke, T., und Preuß, H. (2015). Deutscher Spitzensport am Scheideweg? : Die verfehlten Zielvereinbarungen von London und Sotschi in den Medien. In T. Koenecke (Hrsg.), Moving minds - crossing boundaries in sport science : 22. dvs-Hochschultag, Mainz, 30. September - 2. Oktober 2015 ; abstracts (S. Seite: 237). Feldhaus, Ed. Czwalina.
Schubert, M. (2015). Breaking bad or breaking even : a multidimenional perspective on UEFA financial fair play.
Schubert, M., und Könecke, T. (2015). ‘Classical’ doping, financial doping and beyond : UEFA’s financial fair play as a policy of anti-doping. International journal of sport policy and politics, 7(1), Seiten: 63-86. Author/Publisher URL
Schütte, N. (2015). Die Wirkung der sozialökonomischen Proteste gegen die Fußballweltmeisterschaft 2014 auf ihre Legacy : eine soziologische ex-ante Betrachtung. In M. Lames (Hrsg.), Fußball in Forschung und Lehre : Beiträge und Analysen zum Fußballsport XIX ; 24. Jahrestagung der dvs-Kommission Fußball vom 14.-16. November 2013 in Weiler (S. Seiten: 202-206). Feldhaus, Ed. Czwalina.
Solberg, H. A., und Preuß, H. (2015). Major sports events : the challenge of budgeting for the venues. Event management, 19(3), Seiten: 349-363. Author/Publisher URL

2014

Könecke, T., und Schubert, M. (2014). Socio-economic doping and enhancement in sport : a case-based analysis of dynamics and structural similarities. In O. Budzinski (Hrsg.), Contemporary research in sports economics (S. Seiten: 99-118). PL Acad. Research.
Lienhard, P., und Preuß, H. (2014). Legacy, sustainability and CSR at mega sport events : an analysis of the UEFA EURO 2008 in Switzerland (S. 255 S.). Springer Gabler. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2014). Bedeutung und Arten von Marken im Sport. In H. Preuß (Hrsg.), Marken und Sport : Aktuelle Aspekte der Markenführung im Sport und mit Sport (S. Seiten: 3-32). Springer Gabler.
Preuß, H. (2014). ʽLegacyʼ revisited. In J. Grix (Hrsg.), Leveraging legacies for sports mega-events : concepts and cases (S. Seiten: 24-38). Palgrave Macmillan.
Preuß, H., Haugen, K., und Schubert, M. (2014). UEFA financial fair play : the curse of regulation = Finanzielles Fairplay der UEFA : der Fluch der Regulierung. European journal of sport studies, 2(1a), Seiten: 33-51. Author/Publisher URL
Preuß, H., Solberg, H. A., und Alm, J. (2014). The challenge of utilizing world cup venues. In . Frawley Stephen (Hrsg.), Managing the football world cup (S. Seiten: 82-103). Palgrave Macmillan.
Schubert, M. (2014). Potential agency problems in European club football? : The case of UEFA Financial Fair Play. Sport, Business and Management, 4(4), Seiten: 336-350. Author/Publisher URL
Schubert, M., und Könecke, T. (2014). Vom klassischen zum sozio-ökonomischen Doping imSport. Leipziger sportwissenschaftliche Beiträge, 55(1), Seiten: 104-135.
Schütte, N. (2014). Economic impact evaluation of events. In J. Beech (Hrsg.), The business of events management (S. Seiten: 281-292). Pearson Education Limited.
Solberg, H. A., und Preuß, H. (2014). Major sport events and long-term tourism impacts. In M. Weed (Hrsg.), Sport and leisure management. Bd. 1. Dimensions of sport and leisure management (S. Seiten: 359-381). SAGE.

2013

Preuß, H. (2013). Are investments in mega-sport events useful and efficient?. In D. Getz (Hrsg.), Event tourism : concepts, international case studies, and research (S. Seiten: 374-376). Cognizant Communication Corporation.
Preuß, H. (2013). Olympische Spiele der Neuzeit als Wirtschaftsfaktor : wer profitiert von den Olympischen Spielen?. In W. Höfling (Hrsg.), Olympische Spiele (S. Seiten: 27-56). Mohr Siebeck.
Preuß, H. (2013). The contribution of the FIFA world cup and the olympic games to green economy. Sustainability, 5(8), Seiten: 3581-3600. Author/Publisher URL
Preuß, H., Könecke, T., und Schütte, N. (2013). Auch wirtschaftlich ein Gewinn für Stadt und Land? : Bestimmung des Primärimpulses des 1. FC Kaiserslautern in der Zweitligasaison 2008/09. Sciamus, 2013(4), Seiten: 24-44.
Preuß, H., und Alfs, C. (2013). Wirtschaftliche Bedeutung des Sportkonsums in Deutschland. Sportwissenschaft, 43(4), Seiten: 239-252. Author/Publisher URL
Schubert, M. (2013). Informations- und Anreizprobleme im Kontext von UEFA Financial Fair Play : eine institutionenökonomische Analyse. Sport und Gesellschaft, 10(3), Seiten: 260-291.

2012

Kaiser, S., und Schütte, N. (2012). Cultural self-perceptions of German sport organizations in an intersectoral comparison. Sport in society, 15(9), Seiten: 1181-1195. Author/Publisher URL
Kaiser, S., und Schütte, N. (2012). Patterns of managerial action : an empirical analysis of German sport managersof German sport managers. International journal of management in education, 6(1/2), Seiten: 174-189. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2012). Consumption of football and table tennis by German private households in 2010. In K.-H. Schneider (Hrsg.), Proceedings current perspectives in modern sport sciences and sport policies in China and Germany (S. Seiten: 9-18). Internat. Council of Sport Science and Physical Education.
Preuß, H. (2012). Investments and the reconstruction of a city : burdens and opportunities. In J. R. Gold (Hrsg.), The making of Olympic cities. Bd. 1. Contexts and overviews (S. Seiten: 310-345). Routledge.
Preuß, H. (2012). The conceptualisation and measurement of mega sport event legacies. In J. R. Gold (Hrsg.), The making of Olympic cities. Bd. 1. Contexts and overviews (S. Seiten: 406-428). Routledge.
Preuß, H., Alfs, C., und Ahlert, G. (2012). Sport als Wirtschaftsbranche : der Sportkonsum privater Haushalte in Deutschland (S. 203 S.). Springer Gabler.
Preuß, H., Könecke, T., und Schütte, N. (2012). Primäre ökonomische Auswirkungen des 1. FC Kaiserslautern für Kaiserslautern und Rheinland-Pfalz. In G. Trosien (Hrsg.), Ökonomie der Sportspiele : Symposiumsband der Jahrestagung 2011 (S. Seiten: 205-222). Hofmann.
Preuß, H., und Heisey, K. (2012). Macroeconomics of international sport. In M. Li (Hrsg.), International sport management (S. Seiten: 303-317). Human Kinetics.

2011

Preuß, H. (2011). A method for calculating the crowding-out effect in sport mega-event impact studies: the 2010 FIFA World Cup. Development Southern Africa, 28(3), Seiten: 367-385. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2011). Internationalism in the olympic movement : a symposium. In H. Preuß (Hrsg.), Internationalism in the olympic movement : idea and reality between nations, cultures, and people (S. Seiten: 9-13). VS, Verl. für Sozialwiss.
Preuß, H. (2011). Kosten und Nutzen Olympischer Winterspiele in Deutschland : eine Analyse von München 2018 (1. Aufl., S. 209 S.). Gabler. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2011). Profesyonel Sporda Sponsorluk. In Spor Yönetimi (S. Seiten: 245-260). Beta Teknik.
Preuß, H., und Alfs, C. (2011). Signaling through the 2008 Beijing Olympics : using mega sport events to change the perception and image of the host. European sport management quarterly, 11(1), Seiten: 55-71. Author/Publisher URL
Preuß, H., und Werkmann, K. (2011). Erlebniswert olympischer Winterspiele in München 2018 = Experiential value of hosting the 2018 winter olympics in Munich. Sport Und Gesellschaft : Zeitschrift für Sportsoziologie, Sportphilosophie, Sportökonomie, Sportgeschichte = Sport and Society, 8(2), Seiten: 97-123.

2010

Kersting, N., Preuß, H., Schulte, E. (2010). Chancen des Eventtourismus : ein wirtschaftlicher Aspekt der Fußball-WM. Welt-Trends, 72, Seiten: 41-50.
Preuß, H. (2010). Financing of the games : interests, winners and losers. In . Girginov Vassil (Hrsg.), The Olympics : a critical reader (S. Seiten: 257-270). Routledge.
Preuß, H. (2010). Financing of the games : interests, winners and losers. In V. Girginov (Hrsg.), The Olympics : a critical reader (S. Seiten: 257-270). Routledge.
Preuß, H. (2010). Olympic economics. Olympic review, 76, Seiten: 64-67.
Preuß, H. (2010). Ökonomische Effekte von Sportgroßveranstaltungen am Beispiel der Olympischen Winterspiele 2018. In H.-J. Neuerburg (Hrsg.), Nachhaltige Sportgroßveranstaltungen : Dokumentation des 18. Symposiums zur Nachhaltigen Entwicklung des Sports vom 9. - 10. Dezember 2010 in Bodenheim/Rhein (S. Seiten: 17-27). DOSB.
Preuß, H., Alfs, C. (2010). Sportpolitischer Einfluss ökonomischer Mächte?. In W. Buss (Hrsg.), Politik im Sport : Dokumentation des Symposiums (S. Seiten: 143-156). Arete-Verl.
Preuß, H., Könecke, T., Schütte, N. (2010). Calculating the primary economic impact of a sports club’s regular season competition : a first model. Bulletin / International Council of Sport Science and Physical Education, 60, Seiten: 17-22. Author/Publisher URL
Preuß, H., Siller, H., Zehrer, A., et al. (2010). Wirtschaftliche Wirkungen und Besucherzufriedenheit mit der UEFA EURO 2008 : eine empirische Analyse für Österreich (S. 127 S.). Gabler. Author/Publisher URL
Preuß, H., Alfs, C. (2010). Rebranding Südafrika?. In G. Wahlers (Hrsg.), Afrika am Ball : Fußball - Entwicklung, Integration und Identität (S. Seiten: 21-27). Konrad-Adenauer-Stiftung.
Stickdorn, M., Schütte, N., Siller, H., Zehrer, A. (2010). Visitors economic impact and satisfaction analysis of the UEFA EURO 2008TM in Austria. In S. Kaiser (Hrsg.), Kufstein congress on sports and culture 2009 : sustainable event managment ; lessons learnt & prospects (S. Seiten: 199-208). Books on Demand.

2009

Horch, H.-D., und Schütte, N. (2009). Pressure and obstacles to the employment of paid managers in voluntary sports clubs and federations in Germany. European journal for sport and society, 6(2), Seiten: 101-120.
Preuß, H. (2009). Economics of the Olympic Games. In H. Ren (Hrsg.), Olympic studies reader : a multidisciplinary and multicultural research guide. Bd. 1 (S. Seiten: 305-324). Beijing Sport University.
Preuß, H. (2009). Opportunity costs and efficiency of investments in mega sport events. Journal of policy research in tourism, leisure and events, 1(2), Seiten: 131-140. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2009). Sport als Wirtschaftsfaktor in Europa. In S. Schäfer (Hrsg.), EU-Weißbuch Sport : Aspekte zur zukünftigen Sportpolitik in der Europäischen Union ; internationales Symposium im Wissenschaftszentrum Bonn, 16./17. Oktober 2008 (S. S. 77-87, 175). Bundesinstitut für Sportwissenschaft.
Preuß, H. (2009). Zwischen Magie und Forschung : die Bestimmung und Bewertung von Wachstumsfeldern in Sportmanagement und Sportökonomie. In S. Scharenberg (Hrsg.), Grenzüberschreitung : Sport neu denken ; Festschrift zum 65. Geburtstag von Prof. Dr. Arnd Krüger (S. Seiten: 57-71). Niedersächsisches Institut für Sportgeschichte.
Preuß, H., Kurscheidt, M., und Schütte, N. (2009). Konsummuster der Besucher von sportlichen Mega-Events : Zuschauerbefragungen zur FIFA Fußball-Weltmeisterschaft 2006. In S. Bogusch (Hrsg.), Organisation und Folgewirkung von Großveranstaltungen : interdisziplinäre Studien zur FIFA Fußball-WM 2006 (S. Seiten: 65-82). VS, Verl. für Sozialwiss.
Preuß, H., Kurscheidt, M., und Schütte, N. (2009). Ökonomie des Tourismus durch Sportgroßveranstaltungen : eine empirische Analyse zur Fußball-Weltmeisterschaft 2006 (S. 299 S.). Gabler.

2008

Gratton, C., und Preuß, H. (2008). Maximizing olympic impacts by building up legacies. The international journal of the history of sport, 25(14), Seiten: 1922-1938. Author/Publisher URL
Kurscheidt, M., Preuß, H., und Schütte, N. (2008). Konsuminduzierter Impakt von Sportgroßevents am Beispiel der Fußball-WM 2006 : Befragungsergebnisse und Implikationen für die EURO 2008. Wirtschaftspolitische Blätter, 55(1), Seiten: 79-94.
Preuß, H. (2008). Aspectos sociais dos Megaeventos Esportivos. In Megaeventos esportivos, legado e responsabilidade social (S. Seiten: 13-35). Casa do Psicólogo.
Preuß, H. (2008). Impactos Econômicos de Megaeventos : Copa do Mundo de Futebol e Jogos Olímpicos. In L. P. da Costa (Hrsg.), Legados de Megaeventos Esportivos = Legacies of sports mega-events (S. Seiten: 79-90). Ministério do Esporte.
Preuß, H. (2008). The economic impact of visitors at major multi-sport events. In M. Weed (Hrsg.), Sport & tourism : a reader (S. Seiten: 296-313). Routledge.
Preuß, H. (2008). The Olympic games : winners and losers. In B. Houlihan (Hrsg.), Sport and society : a student introduction (S. Seiten: 415-438). Sage.
Preuß, H. (2008). 奥运经济学 : Ao yun jing ji xue (Olympische Ökonomie). Bei jing ti yu ta xue chu ban she / Beijing Sport University Press.
Preuß, H., Gemeinder, K., und Seguin, B. (2008). Ambush marketing in China : counterbalancing olympic sponsorship efforts. Asian business & management, 7(2), Seiten: 243-263. Author/Publisher URL
Preuß, H., und Guder, A. (2008). Was will China gewinnen? : Wirtschaftliche, kulturelle und politische Dimensionen der Olympischen Spiele in Peking. In V. Klöpsch (Hrsg.), Sport in China : Beiträge aus interdisziplinärer Sicht (S. Seiten: 157-172). Sportverlag Strauß.
Schütte, N. (2008). Professionalisierungsdruck und -hindernisse des Managements in Sportvereinen und Sportverbänden (S. 262 S.). Free-Pen-Verl.

2007

Horch, H.-D., und Schütte, N. (2007). Change in community sport departments in Germany. European journal for sport and society, 4(1), Seiten: 23-38.
Kaiser, S., Keiner, R., und Schütte, N. (2007). Kultur und sektorale Identität von Sportorganisationen. Forschung, Innovation, Technologie, 12(1), Seiten: 50-55.
Kaiser, S., Keiner, R., und Schütte, N. (2007). Kulturelle Selbstbilder von Sportorganisationen im intersektoralen Vergleich : Ergebnisse einer empirischen Studie. In H.-D. Horch (Hrsg.), Qualitätsmanagement im Sport : Beiträge des 5. Deutschen Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 145-153). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.
Preuß, H. (2007). FIFA World Cup 2006 and its legacy on tourism. In R. Conrady (Hrsg.), Trends and issues in global tourism 2007 : with 40 tables (S. Seiten: 83-102). Springer. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2007). Olympische Stimmung - eine Analyse der Befürwortung Olympischer Spiele durch die einheimische Bevölkerung. In C. Wacker (Hrsg.), Olympia - Ideal und Wirklichkeit : Festschrift für Norbert Müller zum 60. Geburtstag (S. Seiten: 133-145). LIT Verlag.
Preuß, H. (2007). Signaling growth : China’s major benefit from staging the Olympics in Beijing 2008. Harvard Asia Pacific review, 9(1), Seiten: 41-45.
Preuß, H. (2007). Signalling : wie der chinesische Staat den Spitzensport nutzt. In A. Pohlmann (Hrsg.), Spitzensport und Staat : eine Standortbestimmung vor Peking 2008 (S. Seiten: 73-90). Sportverl. Strauß.
Preuß, H. (2007). The conceptualisation and measurement of mega sport event legacies. Journal of sport & tourism, 12(3/4), Seiten: 207-228. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2007). Ökonomische Aspekte des Sports im Fernsehen. In N. Müller (Hrsg.), Gesellschaft und Sport als Feld wissenschaftlichen Handelns : Festschrift für Manfred Messing (S. Seiten: 269-285). Schors.
Preuß, H., Kurscheidt, M., und Schütte, N. (2007). Reise- und Konsummuster der Besucher von sportlichen Mega-Events : Zuschauerbefragungen zur Fußball-Weltmeisterschaft 2006. BISp-Jahrbuch / Bundesinstitut für Sportwissenschaft, 2006/07. Author/Publisher URL
Preuß, H., Seguin, B., und O Reilly, N. (2007). Profiling major sport event visitors : the 2002 Commonwealth Games. Journal of sport & tourism, 12(1), Seiten: 5-23. Author/Publisher URL
Schütte, N. (2007). Qualität durch Evaluation : die Evaluation des Projekts „Partnerhochschule desSpitzensports" des Allgemeinen Deutschen Hochschulsportverbandes (adh). In H.-D. Horch (Hrsg.), Qualitätsmanagement im Sport : Beiträge des 5. Deutschen Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 303-312). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.
Solberg, H. A., und Preuß, H. (2007). Major sport events and long-term tourism impacts. Journal of sport management, 21(2), Seiten: 213-234.

2006

Müller, N., Messing, M., Preuß, H., et al. (2006). Salt Lake City 2002 : importance of the cultural programm during the XIX. Olympic Winter Games "from the spectators" perspective. The sport journal, 9, Art. 0105.
Preuß, H. (2006). Az olimpiai játékok gazdasági háttere : az 1972-2008 ; évi játékok összehasonlítása (S. 359 S.). Sanoma.
Preuß, H. (2006). Impact and evaluation of major sporting events. European sport management quarterly, 6(4), Seiten: 313-316. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2006). Lasting effects of major sporting events. Idrottsforum.org, Art. 061213.
Preuß, H. (2006). The Olympics. In W. Andreff (Hrsg.), Handbook on the economics of sport (S. Seiten: 183-196). Elgar.
Preuß, H., Messing, M., Müller, N., Buchwalder, M.-A. (2006). Biathlon im Meinungsbild der Zuschauer in Salt Lake 2002. In N. Müller (Hrsg.), Von Chamonix bis Turin : die Winterspiele im Blickfeld der Olympiaforschung (S. Seiten: 267-287). Agon-Sportverl.
Preuß, H., Solberg, H. A. (2006). Sport-Mega-Events : langfristige Tourismuseffekte. Planerin, 14(1), Seiten: 12-15.
Preuß, H., Solberg, H. A. (2006). Attracting major sporting events : the role of local residents. European sport management quarterly, 6(4), Seiten: 391-411. Author/Publisher URL

2005

Horch, H.-D., und Schütte, N. (2005). Professionalisierungsdruck und -hindernisse im Management des selbstverwalteten Sports. In B. Frick (Hrsg.), Ökonomie des Breitensports (S. Seiten: 55-71). Hofmann.
Kaiser, S., und Schütte, N. (2005). Tätigkeitsstrukturen von Sportmanagern : weitere Erkenntnisse für eine adäquate Gestaltung von Bildungsangeboten. In H.-D. Horch (Hrsg.), Perspektiven des Sportmarketing : Besonderheiten, Herausforderungen, Tendenzen ; Beiträge des 4. Deutschen Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 129-140). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.
Preuß, H. (2005). Sponsoring im Spitzensport. In C. Breuer (Hrsg.), Handbuch Sportmanagement (S. Seiten: 274-291). Hofmann.
Preuß, H. (2005). Sponsoring und Konsumentenverhalten : eine olympische Perspektive. In H.-D. Horch (Hrsg.), Perspektiven des Sportmarketing : Besonderheiten, Herausforderungen, Tendenzen ; Beiträge des 4. Deutschen Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 229-248). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.
Preuß, H. (2005). The economic impact of visitors at major multi-sport events. European sport management quarterly, 5(3), Seiten: 281-301. Author/Publisher URL
Tabor, O., und Schütte, N. (2005). Der Spagat zwischen Spitzensport und Studium : eine lohnende Übung. Leistungssport, 35(6), Seiten: 42-47. Author/Publisher URL
Tabor, O., und Schütte, N. (2005). Die vierte Säule des Hochleistungssports : spitzensportfreundliche Hochschulen. Hochschulsport, 32(3), Seiten: 3-7.
Tabor, O., und Schütte, N. (2005). Mitgliederbefragung 2004 des Allgemeinen Deutschen Hochschulsportverbandes. Hochschulsport, 32(1), Seiten: 7-10.

2004

Hovemann, G., Kaiser, S., und Schütte, N. (2004). Berufsfeldanalyse von Sporteventmanagern. In H.-D. Horch (Hrsg.), Events im Sport : Marketing, Management, Finanzierung ; Beiträge des 3. Deutschen Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 291-308). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.
Preuß, H. (2004). Calculating the regional economic impact of the olympic games. European sport management quarterly, 4(4), Seiten: 234-253. Author/Publisher URL
Preuß, H. (2004). Economics of the Olympic games : hosting the games 1972-2000. In S. Rosner (Hrsg.), The business of sports (S. Seiten: 415-418). Jones and Bartlett Publishers.
Preuß, H. (2004). Kosten-Nutzen-Analysen sportlicher Großveranstaltungen. In A. Krüger (Hrsg.), Sportmanagement : eine themenbezogene Einführung (S. Seiten: 169-192). Oldenbourg.
Preuß, H. (2004). Olympische Spiele 2012 in Deutschland : der stärkste Bewerbungswettbewerb in der olympischen Geschichte. In H.-D. Horch (Hrsg.), Events im Sport : Marketing, Management, Finanzierung ; Beiträge des 3. Deutschen Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 225-238). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.
Preuß, H. (2004). The economics of staging the Olympics : a comparison of the games 1972 - 2008 (S. 332 S.). Elgar.
Preuß, H. (2004). Urban reconstruction through Olympic Games. In L. P. da Costa (Hrsg.), Atlas do esporte no Brasil : atlas do esporte, educação física e atividades físicas de saúde e lazer no Brasil (S. Seiten: 820-821). Shape Editora e Promoções Ltda.
Preuß, H. (2004). Ökonomie Olympischer Spiele : Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie e. V. vom 23. bis 24. April 2004 in Leipzig. Sportwissenschaft, 34(3), Seiten: 377-379. Author/Publisher URL
Preuß, H., und Seguin, B. (2004). Olympicm Marketing and sponsorship benchmarks : Sydney 2000. In M. Messing (Hrsg.), Olympischer Dreiklang : Werte - Geschichte - Zeitgeist (S. Seiten: 323-343). Agon Sportverl.
Scheich, C., und Schütte, N. (2004). Studentische Leistungen im Visier. Hochschulsport, 31(4), Seiten: 7-10.
Schütte, N., und Horch, H.-D. (2004). Die Verwaltungsreform : ein Erfolgsmodell für die Sportverwaltung?. In H.-D. Horch (Hrsg.), Events im Sport : Marketing, Management, Finanzierung ; Beiträge des 3. Deutschen Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 281-290). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.

2003

Horch, H.-D., Niessen, C., und Schütte, N. (2003). Sportmanager in Verbänden und Vereinen (S. 334 S.). Sport und Buch Strauß.
Horch, H.-D., und Schütte, N. (2003). Competencies of sport managers in German sport clubs and sport federations. Managing leisure, 8(2), Seiten: 70-84. Author/Publisher URL
Horch, H.-D., und Schütte, N. (2003). Kommunale Sportverwaltung : Analysen zur Verwaltungsreform und zum Berufsfeld (S. 183 S.). Inst. für Sportökonomie und Sportmanagement.
Hovemann, G., Kaiser, S., und Schütte, N. (2003). Der Sporteventmanager : Ergebnisse einer Berufsfeldanalyse (S. 79 S.). IST-Verl.
Preuß, H. (2003). Olympische Spiele : ein Impuls regionaler Wirtschaftsentwicklung. In H. Gustmann (Hrsg.), Olympic Spirit : der Reader zu der Vortragsreihe (S. Seiten: 34-47). Düsseldorf-Rhein-Ruhr-2012-GmbH, Olympiabüro.
Preuß, H. (2003). Olympische Spiele in Deutschland und ihre ökonomischen Auswirkungen. In R. Singer (Hrsg.), Olympia wieder in Deutschland : 17. Darmstädter Sport-Forum (S. Seiten: 43-62). Inst. für Sportwiss.
Preuß, H. (2003). Rarely considered economic legacies of Olympic Games. In M. de Moragas Spa (Hrsg.), The legacy of the Olympic Games 1984 - 2000 : international symposium ; Lausanne, 14th, 15th and 16th November 2002 (S. Seiten: 243-252). Internat. Olympic Committee.
Preuß, H. (2003). The economics of Olympic Games : winners and losers. In B. Houlihan (Hrsg.), Sport and society : a student introduction (S. Seiten: 252-272). SAGE.
Preuß, H., und Weiss, H.-J. (2003). Torchholder value added : der ökonomische Nutzen Olympischer Spiele 2012 in Frankfurt RheinMain (S. 255 S.). AWV-Verl.
Schütte, N. (2003). Sensitivitätsanalyse. In H. Preuß (Hrsg.), Torchholder value added : der ökonomische Nutzen Olympischer Spiele 2012 in Frankfurt RheinMain (S. Seiten: 205-214). AWV-Verl.
Schütte, N. (2003). Sind Strategien ein Erfolgskonzept für Nonprofit-Organisationen im Sport? : Eine empirisch gestützte Analyse anhand von Sportvereinen und -verbänden. In . Arbeitskreis Nonprofit-Organisationen (Hrsg.), Mission impossible? : Strategien im Dritten Sektor (S. Seiten: 123-141). Eigenverl. des Dt. Vereins für Öffentliche und Private Fürsorge.

2002

Horch, H.-D., und Schütte, N. (2002). Professionalisierungsdruck und - hindernisse im Management des selbstverwalteten Sports. In M. R. Friederici (Hrsg.), Sport, Wirtschaft und Gesellschaft (S. Seiten: 161-174). Hofmann.
Horch, H.-D., und Schütte, N. (2002). Professionalisierungsdruck und – hindernisse im Management des selbstverwalteten Sports. Sportökonomie aktuell / Arbeitskreis Sportökonomie e.V., 2. Author/Publisher URL
Horch, H.-D., und Schütte, N. (2002). Ursachen des Wandels kommunaler Sportverwaltungen. In H.-D. Horch (Hrsg.), Finanzierung des Sports : Beiträge des 2. Kölner Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 244-253). Meyer & Meyer.
Preuß, H. (2002). Coubertin und die Olympischen Ideale : zehn Jahre Erhebungen unter deutschsprachigen Sportstudenten. In Tempel und Ringe : Zwischen Hochschule und Olympischer Bewegung (S. Seiten: 291-302). Diem-Archiv.
Preuß, H. (2002). Le implicazioni economiche delle olimpiadi. In L. Bobbio (Hrsg.), Olimpiadi e grandi eventi : verso Torino 2006 ; come una città può vincere o perdere le Olimpiadi (S. Seiten: 37-56). Carocci.
Preuß, H. (2002). Preisbestimmung und Distribution olympischer Eintrittskarten. In H.-D. Horch (Hrsg.), Finanzierung des Sports : Beiträge des 2. Kölner Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 48-60). Meyer & Meyer.
Preuß, H. (2002). The dialectic of traditional and legal ruling of the IOC against the background of commercialisation. Annual of CESH, 2002, Seiten: 111-124.
Preuß, H. (2002). The economic and social impact of the Sydney Olympic Games. Session for young participants . Ancient Olympia / International Olympic Academy, 41.2001, Seiten: 94-109.
Preuß, H., und Messing, M. (2002). Auslandstouristen bei den Olympischen Spielen in Sydney 2000. In A. Dreyer (Hrsg.), Tourismus und Sport : wirtschaftliche, soziologische und gesundheitliche Aspekte des Sport-Tourismus (S. Seiten: 223-241). Dt. Univ.-Verl.
Preuß, H., und Messing, M. (2002). Auslandstouristen bei den Olympischen Spielen in Sydney 2000. In W. Freyer (Hrsg.), Tourismus und Sport-Events (S. Seiten: 109-130). FIT, Forschungsinst. für Tourismus.

2001

Preuß, H. (2001). Different impacts of the Sydney 2000 Olympic Games. Transactions of the Estonian Olympic Academy = Acta Academiae Olympiquae Estoniae, 9, Seiten: 64-84.
Preuß, H. (2001). Olympic ticket pricing. European journal for sport management, 8(1), Seiten: 37-62.

2000

Preuß, H. (2000). Economic aspects of the Olympic Games and possible consequences of a corruptible practice of allocation. In M. Messing (Hrsg.), Blickpunkt Olympia : Entdeckungen, Erkenntnisse, Impulse (S. Seiten: 322-336). Agon-Sportverl. u.a.
Preuß, H. (2000). Economics of the Olympic Games : hosting the Games 1972 - 2000 (S. 291 S.). Walla Walla Press.
Preuß, H. (2000). Electing an Olympic host city : a multidimensional decision. In Bridging three centuries : Intellectual crossroads and the modern Olympic movement (S. Seiten: 89-104). University of Western Ontarion.
Preuß, H. (2000). Globalization and its economic impact on the Olympic Games. In International Olympic Academy. Report of the thirty-ninth session 20 July - 5 August 1999, Ancient Olympia (S. Seiten: 123-142). International Olympic Committee.
Preuß, H., und Kebernik, B. (2000). Social structure, inducements and opinions of volunteers from Nagano 1998. In M. de Moragas i Spà (Hrsg.), Volunteers, Global Society and the Olympic Movement : International Symposium, Lausanne 24th, 25th and 26th November 1999 (S. Seiten: 315-324). International Olympic Committee.
Schütte, N. (2000). Bezahltes Personal in Nonprofit-Organisationen : Pro- und Contra-Argumente zur Professionalisierung. In S. Nährlich (Hrsg.), Management in Nonprofit-Organisationen : eine praxisorientierte Einführung / [Aktive Bürgerschaft e.V.] (S. Seiten: 129-146). Leske + Budrich.

1999

Horch, H.-D., Niessen, C., und Schütte, N. (1999). Berufsfeldanalyse : Sportmanager in Sportvereinen und -verbänden. In H.-D. Horch (Hrsg.), Professionalisierung im Sportmanagement : Beiträge des 1. Kölner Sportökonomie-Kongresses (S. Seiten: 102-113). Meyer & Meyer.
Preuß, H. (1999). Bedeutung des Verkaufs von Fernsehrechten für die Finanzierung sportlicher Megaevents. In H.-D. Horch (Hrsg.), Professionalisierung im Sportmanagement (S. Seiten: 258-277). Meyer & Meyer.
Preuß, H. (1999). Ökonomische Implikationen der Ausrichtung Olympischer Spiele von München 1972 bis Atlanta 1996 (S. 393 S.). AGON-Sportverl.
Schütte, N. (1999). Professionalisierungsdruck und -hindernisse des Managements im selbstverwalteten Sport. In I. Hartmann-Tews (Hrsg.), Professionalisierung und Sport : Tagung der Dvs-Sektion Sportsoziologie vom 10. - 12.6.1998 in Velen (S. Seiten: 97-109). Czwalina.
Schütte, N., und Horch, H.-D. (1999). Professionalisierungsdruck und -hindernisse im selbstverwalteten Sport. In D. Witt (Hrsg.), Ehrenamt und Modernisierungsdruck in Nonprofit-Organisationen : eine Dokumentation / 3. Internationales Colloquium der NPO-Forscher, Technische Universität München, Freising-Weihenstephan, 19. - 20. März 1998 (S. Seiten: 65-78). Dt. Univ.-Verl.
Trosien, G., und Preuß, H. (1999). Sport - Fernsehen - Ökonomie : zur Medienpräsenz von Sportleistungen. In G. Trosien (Hrsg.), Die Sportbranche : Wachstum - Wettbewerb - Wirtschaftlichkeit (S. Seiten: 209-235). Campus-Verl.

1998

Horch, H.-D., Niessen, C., und Schütte, N. (1998). Berufsfeldanalyse von Sportmanagern. BISp-Jahrbuch / Bundesinstitut für Sportwissenschaft, 2.1997, Seiten: 251-257.
Preuß, H. (1998). Olympic ideals as seen by German and Austrian P.E. students. In N. Müller (Hrsg.), Coubertin and olympism : questions for the future (S. Seiten: 281-286). Schors.
Preuß, H. (1998). Problemizing arguments of the opponents of Olympic Games. In R. K. Barney (Hrsg.), Global and cultural critique : problematizing the Olympic Games (S. Seiten: 197-218). Univ. of Western Ontario.

1996

Preuß, H. (1996). Olympische Realität im Bild von Sportstudierenden. In N. Müller (Hrsg.), Auf der Suche nach der olympischen Idee : Facetten der Forschung von Athen bis Atlanta (S. Seiten: 93-114). Agon-Sportverl.

1995

Preuß, H. (1995). Olympische Studien : zurück zu den Wurzeln. Olympisches Feuer, 45(5), Seite: 52.

1988

Schütte, N. (1988). Die Arbeitsgesellschaft in der Krise. In E. Asp (Hrsg.), Neue Technologien und die Arbeit : Perspektiven und Folgen (S. Seiten: 53-65). Dep. of Sociology and Political Research.

Nicht datiert

Adams, L., Schubert, M., und Wagner, F. Sportmanagement-Studiengänge in Deutschland. Sciamus - Sport und Management, 21(3), 23-53.
Preuß, H. Olympiabriefmarken bringen seit 1896 Gewinn.