Holger Preuß hält Keynote an SPRING Konferenz in London

Autor: Kim Schu
+++ english version below the photo +++

SPRING ist ein Forum für akademischen Austausch und Forschung, mit dem Ziel, die komplexe Beziehung zwischen Sport und Politik weltweit zu thematisieren. In diesem Zuge veranstaltete das Forum im Oktober eine Konferenz zum Thema "The Politics of Sports Mega- Events", die am Birkbeck College, University of London veranstaltet und von Prof. Dr. Holger Preuß besucht wurde.

An zwei Tagen Ende Oktober wurde den Konferenzteilnehmer*innen inspirierende Keynote-Reden, Panelpräsentationen und eine lebhafte Round-Table-Diskussion geboten. Dabei wurden Themen wie Fußball, Cricket, Kampfsport, Sportpolitik, Gender, Diplomatie und Governance mit Perspektiven aus über vierzehn Ländern diskutiert.

Einer der Keynote-Sprecher*innen war Prof. Dr. Holger Preuß von der Universität Mainz. Er referierte zum Thema "legacy and sustainability of mega- events". Holger Preuss ersetzte kurzfristig den erkrankten David Goldblatt und setzte sich leidenschaftlich mit den Herausforderungen der Nachhaltigkeit bei den Olympischen Spielen und Sport-Großveranstaltungen auseinander.  Die zwei weiteren Keynotes wurden von Dikaia Chatziefstathiou von der Canterbury Christ Church University und David Conn von 'The Guardian' gehalten.

In der abschließenden Round-Table-Diskussion am Freitagabend diskutierten Paul Brickell von der London Legacy Development Corporation, Adria Alsina von der Universität Vic und Holger Preuss zusammen über das Erbe und die Nachhaltigkeit der Olympischen Spiele. Die Debatte fokussierte sich auf umstrittene Legacy-Konzepte und brachte interessante Punkte hervor.

Mehr Informationen zur SPRING Konferenz finden Sie hier.

"SPRING is a forum for academic exchange and research, aiming to address the complex relationship between sport and politics on a global scale. As part of this initiative, the forum organized a conference in October on 'The Politics of Sports Mega-Events,' hosted at Birkbeck College, University of London, and attended by Prof. Dr. Holger Preuss.

Over two days in late October, conference participants were treated to inspiring keynote speeches, panel presentations, and a lively round-table discussion. Topics such as football, cricket, martial arts, sports policy, gender, diplomacy, and governance were discussed with perspectives from over fourteen countries.

One of the keynote speakers was Prof. Dr. Holger Preuss from the University of Mainz, addressing the theme of 'legacy and sustainability of mega-events.' Holger Preuss stepped in at short notice to replace the unwell David Goldblatt and passionately delved into the challenges of sustainability in the context of the Olympic Games and sports mega-events. The other two keynotes were delivered by Dikaia Chatziefstathiou from Canterbury Christ Church University and David Conn from 'The Guardian.'

In the concluding round-table discussion on Friday evening, Paul Brickell from the London Legacy Development Corporation, Adria Alsina from the University of Vic, and Holger Preuss engaged in a discussion on the legacy and sustainability of the Olympic Games. The debate focused on contested legacy concepts and brought forth interesting points.

For more information on the SPRING conference, please visit here.